آیا پوشیدن کاپشن چرم برای آب و هوای بارانی مناسب است؟

چرم یکی از بادوام‌ترین و پرکاربردترین مواد برای لباس است و محصولات چرمی مانند: کیف، کفش و کت طرفداران بسیاری را در فصول مختلف سال دارد. شما می‌توانید بدون نگرانی از بابت خیس یا لک شدن محصولات چرمی خود آن را در زیر باران استفاده کنید، در واقع صرف مقدار زیادی پول برای خرید یک کت چرم با کیفیت، انتخابی عاقلانه است.

در مورد سازگاری کت‌های چرم با شرایط آب و هوایی در حال تغییر مثل: بادهای تند، رعد و برق، یا شاید ترسناک‌ترین باران‌ها نظرات بسیاری وجود دارد. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که آیا می توانید کت چرمی مورد علاقه خود را زیر باران بپوشید؟ در جواب این سوال باید بگوییم، قطعا کت چرمی شما عملکرد فوق‌العاده خوبی خواهد داشت. کت‌های چرمی جذاب شما، باران را به شن‌های ریز تبدیل می‌کند و شما را از رطوبت آن محافظت می‌کند، در ادامه این مقاله به برخی خصوصیات کاپشن‌های چرمی می‌پردازیم.

فواید کت و کاپشن‌های چرمی چیست؟

بعد از اینکه بیشتر افراد به کت‌های چرمی رو آوردند و متوجه شدند کت‌های چرم به اندازه کافی با کیفیت و کارآمد هستند و می‌توانند در باران نیز نگران خیس شدن آن نباشند، کمتر به سراغ کت‌های دیگر رفتند.

کت‌های چرمی در هسته مواد خود لباس‌های مقاومی در برابر آب هستند. به این معنا که قطرات باران وقتی در معرض مقابله با مواد بیرونی کت قرار می‌گیرند، تمایل دارند تا از روی آن سر بخورند. بنابراین هیچ رطوبتی به لایه درونی نفوذ نکرده و با حرارت بدن در داخل کت، تداخلی ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که این کت‌های چرمی محصولات بسیار سبکی هستند، می‌توان آن‌ها را به خوبی با لباس‌های گرم‌تر ست کرد و هر دو لباس، هم لایه رویی که کت چرم شماست و هم لایه زیر کت چرم استایل مناسبی می‌سازد و باعث می‌شود تا در برابر باران مقاوم عمل کنند.

نگه‌داری کت‌های چرمی بعد از باران

هنگامی که صحبت از محافظت کت‌های چرمی می‌شود، یک نکته بسیار مهم را باید در نظر داشت. تفاوت زیادی بین محصولات ضد آب وجود دارد؛ محصولات ضد آب ممکن است نشان‌دهنده یک مقاومت ثابت در برابر آب باشند یا ممکن است از مصونیت مطلق در برابر آب صحبت کنند. همانطور که گفتیم کت‌های چرمی نیز در برابر آب مقاوم هستند. در نظر داشته باشید، حفظ کت چرم برای جلوگیری از آسیب بیش از حد نیز مساله مهمی است. سعی کنید بعد از باران کت خود را در هوای معمولی، نه با حرارت دهنده‌های مصنوعی خشک کنید. به شرط اینکه زیاد از کت خود استفاده می‌کنید، از محصولات مراقبتی چرم استفاده کنید. کاهش تأثیر رطوبت بر روی کت و کاپشن چرم پیامد زیادی بر اثربخشی کلی آن در روزهای بارانی خواهد داشت.

بهترین گزینه‌های کت و کاپشن‌های چرمی

با افزایش تنوع مدل‌های کت‌های چرمی، اقیانوسی از پیشنهادات وجود خواهد داشت. با توجه به ویژگی مقاومت در برابر آب، بهتر است بهترین گزینه‌های موجود را انتخاب کنیم. ما سه گزینه چرم عالی برای گرم ماندن و خیس نشدن در فصل بارانی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

کت چرم خلبانی ساده

این یک واقعیت تاریخی کاملاً ثابت شده است که قدمت اولین کت‌های چرمی به دهه 40 می‌رسد. در آن زمان، استفاده اولیه تنها مربوط به پروازهای هوایی بوده و دلیل استفاده آن برای مبارزه با تأثیرات خارجی پیش بینی نشده، به ویژه شرایط آب و هوایی بود. کت‌های چرمی خلبانی محصولی برای این هدف بودند و از آن زمان تاکنون در برابر تغییر شکل‌های مختلف که نشان‌دهنده روند پیشرفت مدام است، مقاومت کرده‌اند.

با این حال، ساختار اساسی آن‌ها همیشه تجسمی از طرح‌های کلاسیک بوده است. این کت‌ها مقاوم در برابر آب، گرم و همه کاره بوده و اینکه ارتش هوایی همه جوانب را در برابر باران یا هوای بد در نظر داشته، گواه کارآمد بودن این مدل کت‌ها است. ترکیب اصلی آن شامل ساختار جانبی زیپ، بسته شدن یقه و چرم درجه یک است. و این کت‌های چرم معمولا کوتاه و مینیمال هستند.

کت و کاپشن چرم مردانه

 

کت‌های چرمی موتور سیکلت سواران

در تلاش برای یافتن کاپشن‌های چرمی ایده‌آل سواری برای فصل بارانی، چند متغیر ضروری ویژگی‌هایی مانند قابلیت تنفس، مقاومت و مهم‌تر از همه ضدآب بودن چرم باید بررسی شوند. بازار همیشه برای انواع ژاکت‌های چرم مخاطب خواهد داشت، همه سعی می‌کنند تا با ساختاری متمایز برای محافظت از شما در برابر آب و هوای بد تهیه ‌شوند. اکثر این ژاکت‌ها به آستر توجه زیادی دارند. به دلیل مقاومت در برابر سایش با کیفیت و ساختار آسترهایی با مواد پلی اورتان در این زمینه کاملاً شناخته شده هستند. آن‌ها تضمین می‌کنند که قطرات آب به داخل کت یا کاپشن نفوذ نخواهد کرد.

لایه داخلی را با مکانیسم به صورت هرمتیک می‌بندد تا فقط لایه بیرونی در برابر باران مقاومت کند. آسترهای متحرک که به صوت هرمتیک کمپرس نشده‌اند نیز به همین ترتیب موثر هستند و با تمام فصول سازگار هستند. ژاکت‌ها همچنین به گونه‌ای ساخته شده‌اند که از سرآستین‌های بافتنی استفاده می‌کنند تا راه‌های بالقوه ورود آب را ببندند. از آنجایی که قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت ممکن است به مواد آسیب برساند، برای اطمینان از طول عمر محصول، آن‌ها را با لایه‌های داخلی و آسترهای حرارتی می‌سازند.

کت چرم خلبانی بمب افکن

برتری یک کت چرم خلبانی بمب افکن چرمی را از نظر، چه عایق بودن، چه مقاومتی یا در واقع همه کاره بودن دست کم نگیرد. این کت به عنوان ترکیبی متعادل از دو مورد از بهترین عناصر کت و کاپشن‌های چرمی، به عنوان یک محصول کلاسیک، به ویژه به عنوان مانعی در مواجهه با آب و هوای بد شناخته می‌شود. تناسب ژاکت چرمی بمب‌افکن تنگ و کمی بلند است و اجازه نمی‌دهد هوایی برای ایجاد رطوبت وارد کت چرمی شود.

از سوی دیگر، ترکیب چرم یک لایه بالشتکی بین پوست انسان و محیط ایجاد می‌کند تا در شرایط یک روز بارانی، هر دو عنصر باید به عنوان یک سپر دفاعی سفت و سخت کنارهم قرار بگیرند تا از خیس شدن شما محافظت کنند. نمادین‌ترین حالت یک کت بمب افکن چرمی رنگ مشکی آن است. با ظرافت همیشگی و عملی عالی در جذب گرما که برای هر کمد لباس ضروری است.